Hjem › Forum › Eggdonasjon › Dobbeldonasjon i Utlandet
Eggdonasjon
Merket: Dobbeltdonasjon/embryoadopsjon
- Dette emnet har 6 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 3 år, 3 måneder siden av
Tirill.
-
ForfatterInnlegg
-
16. juni 2022 klokken 5:09 pm #5623
Tirill
DeltakerHei Dolly Jeg er gravid etter dobbeltdonasjon/embryoadopsjon ved Instituto Bernabeu i Alicante. Anbefales på det sterkeste. Meget faglig dyktige, grundige prosesser og individuelt tilpasset opplegg/medisinering. Følte virkelig at de har gjort alt for at jeg skulle oppnå graviditet. De har også flere andre tilbud, feks. ved embryoadopsjon ( som er en del billigere enn om man velger dobbeltdonasjon) , så matcher de donorer som passer deg viss de ikke har tilgjengelige embryoer. De har også tilbud om pakke med graviditetsgaranti, som kan være et godt alternativ til å senke skuldrene mtp utgifter og uforutsigbarhet, dersom man blir godkjent for dette. De samarbeider med flere norske klinikker, slik at man har mulighet til å ta de fleste undersøkelser og prøver i Norge. De norske klinikkene skriver også ut nødvendig resept på vegne av Instituto Bernabeu. Anbefaler at du kontakter klinikken og ber om mer informasjon og en konsultasjon via skype slik at de kan vurdere din situasjon.
24. juni 2022 klokken 9:38 am #5628Nina1980
DeltakerHei Tirill.
Jeg vurderer også embryoadopsjon. Vet du hvilke klinikker i norge som samarbeider med Bernabeu? Får du vite noe om biologiske foreldre? Evt. kan barnet få vite noe senere?
Vurderte du andre land for embryoadopsjonen? Når jeg googler kommer det mye fra USA, men virker stress å dra helt dit…
Hvor lang tid tar prosessen?
Håper dere får en fin helg alle sammen : D
25. juni 2022 klokken 7:49 am #5629Tirill
DeltakerHei. Jeg har ikke oversikt over hvilke klinikker som samarbeider med Instituto Bernabeu, men Spiren Fertilitetsklinikk gjør i alle fall det. Anbefaler en samtale med Tone Bråten, Fertilitetshjelpen. Hun er den coachen med lengst erfaring innen eggdonasjon og har arbeidet for flere klinikker. Hun har gode refleksjoner og kan gi tips. Ettersom hun jobber for Hausken, så regner jeg med at de også kanskje samarbeider med InstitutoBernabeu. Vi vurderte også Olga Fertility i Russlan og klinikk i Ukrania på et tidspunkt, men dette er jo ikke aktuelt nå for noen. Det som gjorde at vi landet på Spania var tilgjengelighet, reiseavstand, profesjonalitet, erfaringer fra andre og resultater. Spansk lovgivning har anonyme donorer, så du får kun vite alder og hvilke tester, sykdommer osv donorene har.
25. juni 2022 klokken 7:53 am #5630Tirill
DeltakerSelve prosessen trenger nok ikke ta så lang tid forresten. For oss var det research i forkant og innhenting av journaler osv som tok absolutt mest tid. I etterkant ser vi at vi brukte alt for lang tid på å tenke og diskutere og problematisere unødvendig. Når kontakten med klinikken er opprettet, går det fortløpende ut fra hvilken behandling man skal ha, syklus, osv. Råder deg til å bestille time med Tone og deretter klinikken og få kommet i gang.
25. juni 2022 klokken 12:05 pm #5631Nina1980
DeltakerTakk for svar : D
Jeg skal begynne med en ny runde IVF her i norge nå, men greit å ha en plan B siden eggene mine virker litt morkne : (
26. juni 2022 klokken 6:04 am #5632Tirill
DeltakerMasse lykke til ❤️
-
ForfatterInnlegg
- Du må være innlogget for å svare på dette emnet.