Hjem › Forum › IVF, ICSI, TESA,FER, Inseminasjon) › DHEA assistert befruktning
IVF, ICSI, TESA,FER, Inseminasjon)
Merket: Dhea assistert befruktning ivf
- Dette emnet har 4 svar, 3 deltakere, og ble sist oppdatert 3 år, 1 måned siden av
Xavier76.
-
ForfatterInnlegg
-
2. desember 2022 klokken 5:44 pm #8613
kjsl
DeltakerEr det noen som har erfaring med Dhea som forbehandling før assistert befruktning?
Hvilken dose fikk du foreskrevet og hvor lenge ble du anbefalt å stå på forbehandlingen?
Jeg har fått anbefalt 25mg 3 ganger daglig i 4-6 uker. Jeg har imidlertid lest at man bør ta dhea minst 6-8 uker for at det skal gi effekt.
-
Dette emnet ble endret 3 år, 4 måneder siden av
kjsl.
14. desember 2022 klokken 11:00 am #27477
admin-onskebarnNøkkelmesterHei
Er desverre lite trafikk her inne, enn så lenge. Vi håper at dette tar seg opp etterhvert.
Jeg har desverre lite kunnskap på det du spør om.
Mvh
Margrete i Ønskebarn
14. januar 2023 klokken 6:13 pm #36911Xavier76
DeltakerKjære @kjsl,
Hvordan har det gått m deg?Lite aktivitet her inne, jeg forsøkte samme dose som deg, Dhea 25 mg/3 per dag (produsent: Douglas) men jeg tålte de svært dårlig, og måtte bare slutte etter 1 knapp ukes tid. Fikk symptomer som om jeg gikk på steroider omtrent: Lilla i ansiktet, dunkende hjerte, svette, vann i kroppen mm. Ikke noe for meg, men så har jeg skjønt i ettertid at jeg ikke var helt frisk i utgangspunktet (og ble enda dårligere etter Ivf-behandling). Tåler generelt medisiner dårlig. Fikk pillene på Fertilitetssenteret. Har derimot lest om en dame som smørte Dhea-krem på navlen samt begynte å trene mye; hun økte sin Amh fra 2 til 8.
Klem fra meg
20. januar 2023 klokken 5:12 pm #37310kjsl
DeltakerHei,
Ja, der var ikke så mye aktivitet her. Men takk for svar.
Jeg har gått på dhea i rundt 4 uker nå. Tåler det godt, så jeg merker ikke noe negativt. Jeg føler meg egentlig i bedre form, men kan være placabo. Vet ikke. Gjenstår å se om det faktisk har effekt på eggene…. Har neste forsøk i midten/slutten av februar. Så er veldig spent på det!
Vet ikke helt hvor du er i prosessen nå, men du må uansett ha masse lykke til med veien videre!
klem13. februar 2023 klokken 12:51 pm #69239Xavier76
DeltakerHei igjen,
litt sen tilbakemelding 🙂 Så bra at du responderer så godt, det omtales jo av noen som «ungdomshormonet» men er jo ikke så vanlig i Norge. Lykke til med neste forsøk,
Q10 er jo også et alternativ du kan prøve da det kan bidra til å styrke mitokondroene, cellenes «energiverk» som igjen kan bidra til å påvirke eggene. Men om du er interessert i tilskudd og å styrke kroppen (som er min anbefaling) er det nok best å snakke med en ernæringsspesialist, gjerne en biopat eller f eks en holistisk lege.
Lykke til 🙂
-
Dette emnet ble endret 3 år, 4 måneder siden av
-
ForfatterInnlegg
- Du må være innlogget for å svare på dette emnet.